מוזיאון בית הכלא של האג - Museum de Gevangenpoort

מוזיאון בית הכלא - עברה האפל של האג

במשך כחמש מאות שנה נכלאו בבית הכלא של האג אלפי אנשים שעונו באכזריות באמצעים שהיו קיימים רק לפני כמה מאות שנים. המבנה של מוזיאון בית הכלא של האג (Museum de Gevangenpoort) נחשב לאחד ממאה המבנים החשובים ביותר בהולנד והוא נמצא בסמוך לביננהוף ומבני הממשל.

מוזיאון הכלא של האג - The Kinghts Chamber : Photo by: Johan Winkelman

בית הכלא של האג הוא בהחלט לא פיקניק

לאסירים זה בהחלט לא היה תענוג, שלשלאות כבדות, סדים ושלל מתקני עינויים בהם נהגו למתוח את האנשים, לשבור את עצמותיהם וכן מתקנים בעלי שינים חדות שננעצו בבשרם של האסירים. כל המייצגים האלה ימחישו לכם את שעברו האסירים באותן תקופות. אבל מאז שנת 1882 משמש בית הכלא של האג כמוזיאון בלבד ולא נעשה עוד שימוש בשלל המתקנים שנמצאים בו.

סיור בכותלי בית הסוהר

האורות המעומעמים, כמו גם הצעדים של המבקרים במוזיאון שמהדהדים בחוזקה יוצרים אווירה מפחידה שבמהלך הסיור בבית הכלא של האג יעזרו לכם לדמיין כיצד האסירים שהו במקום ולא ממש נהנו מתקופת ריצוי העונש בבית הכלא. חלק מן האסירים ששהו בכלא של האג נחשבו למסוכנים לשלטון כמו קורנליוס דה ויט שקשר קשר נגד ויליאם השלישי. רובם לא זכו לראות עוד אור יום.

מבנה מרשים ומצמרר

ההליכה במסדרונות האפלים של בית הסוהר של האג, תוך התבוננות בשלשלאות ובדלתות הפלדה הכבדות זוהי חוויה מטלטלת. במהלך הסיור תחושו מדי פעם צמרמורות בגופכם וללא ספק תרגישו רווחה  והקלה כאשר תחזרו לראות אור יום, אך יחד עם זאת הביקור במוזיאון בית הכלא של האג היא חוויה מיוחדת שלא נשארים אליה אדישים.

האסירים סומנו בחותמת לוהטת

במהלך תקופת המאסר נהגו לסמן את האסירים בעזרת חותמת פלדה לוהטת שיצרה כוויה צרובה בגופו של האסיר. במידה ואסיר ששוחרר היה מוצא את דרכו ומגיע בשנית לכותלי בית הסוהר, החותמת שעל גופו הייתה מסגירה אותו מיד והעונש שציפה לו היה כפול ומכופל.

שעות פעילות

בימים שלישי עד שישי החל משעה 10:00 בבוקר ועד לשעה 17:00 אחר הצהרים

בימים שבת עד ראשון החל משעה 12:00 בצהרים ועד לשעה 17:00 אחר הצהרים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך