מרקן אקספרס - Marken Express

מעבורת מכפר הדייגים וולנדם למרקן

כפרי הדייגים וולנדם (Volendam) ומרקן (Marken) שוכנים שניהם לשפת אגם איסלמיר שבהולנד. אף על פי ששני הכפרים שומרים על התואר "כפר דייגים הולנדי", הם עדין שונים אחד מהשני ולכל כפר הייחודיות והמיוחדות שלו. ועל כך יעידו מאות אלפי התיירים שמבקרים בשני הכפרים במקביל ומאשרים כי גם וולנדם וגם מרקן משלימים זה את זה ושווה לשלב ביקור בשניהם.

המעברות מרקן אקספרס - לשוט בין כפרי הדייגים של הולנד

שייט במעבורת - כלי תחבורה שהוא חוויה

מרחק הנסיעה בין הכפרים וולנדם למרקן ברכב פרטי הוא 20 דקות בלבד (כ-16 ק"מ), אבל בתקופת עונת התיירות, החל מתחילת חודש מרץ ועד סוף חודש אוקטובר פועלת מעבורת (מרקן אקספרס - Marken Express) שהופכת את המעבר בין שני הכפרים לאטרקציה תיירותית, חוויה מיוחדת שמתאימה לכל גיל.

השייט באגם איסלמיר מלווה בלהקות של עשרות שחפים הופכת את המעבר בין הכפרים למיוחדת מאוד. עקרונית המעבורת פועלת כל ימות השנה בתנאי שהאגם אינו קפוא, אבל בשל תנאי מזג האוויר היא פחות מומלצת.

שימוש במעבורת

במעבורת ניתן לשוט מכפר אחד למשנהו ומשם להמשיך את הטיול ברחבי הולנד. לחילופין לרכוש כרטיס נסיעה הלוך-חזור. לשוט למרקן או וולנדם לטייל ברחבי הכפר הציורי, לשבת בבתי הקפה, לבקר באטרקציות התיירותיות ואז לחזור חזרה ולהנות גם מה שיש לכפר השני להציע.

שעות פעילות

המעבורת יוצאת מהכפרים בכל 30/45 דקות. החל משעות הבוקר ועד לשעות אחר הצהרים המאוחרות

יציאה מוולנדם (Volendam) : החל משעה 10:30 בבוקר ועד לשעה 17:30 אחר הצהרים.

יציאה ממרקן (Marken) : החל משעה 11:00 בבוקר ועד לשעה 18:00 בערב.

בתקופת הקיץ ישנם ימים בהם המעבורת מתחילה לפעול מוקדם יותר בבוקר ומסיימת את הפעילות בשעות מאוחרות יותר - מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט של : Marken Express

 

כתבות שאולי יעניינו אותך