המוזיאון הפתוח באנקהאוזן - Enkhuizen open Air Museum

בואו לחוות את החיים באיסלמיר של המאה ה-19

המוזיאון הפתוח באינקהויזן (Enkhuizen open Air Museum) בצפון הולנד הוא פנינה תיירותית, מרתקת וקסומה שלא תרצו להחמיץ בשום מחיר. רק שעה אחת נסיעה בלבד מאמסטרדם ותוכלו לחוות את החיים בכפר הדייגים של איסלמיר במאה ה-19. כאן תוכלו לטייל בין בתי הכפר האותנטיים, להתרשם מהריהוט וכלי הבית, לפגוש את המדריכים שלבושים על פי מיטב המסורת. כמו גם לצפות בבעלי המלאכה: מעשן הדגים, מתקן רשתות הדיג, יצרן כפכפי העץ וכן לבקר במחלבת הגבינות וסדנת הכנת סלסלות מנצרים. 

הביקור במוזיאון הפתוח באנקהאוזן היא חוויה לכל גיל. המוזיאון מוקדש לשימור המורשת התרבותית וההיסטוריה הימית של כפר דייגים הולנדי. המוזיאון מחולק למוזיאון פתוח ומוזיאון סגור (מקורה) ובתקופת הקיץ (מרץ-אוקטובר) מומלץ לפנות יום שלם. אך יחד עם זאת למי שקצר בזמן, ניתן לשלב את הביקור בכפר הדייגים אינקהויזן עם שוק הגבינות של אלקמאר ומוזיאון רכבות הקיטור.

בואו לחוות את החיים באיסלמיר של המאה ה-19

להתחיל את היום בשיט מהנה

עוד בטרם הגעתם אל המוזיאון הפתוח של אינקהויזן כבר מצפה לכם הפתעה, אטרקציה מהנה להתחיל עימה את היום. אל כפר הדייגים שהפך למוזיאון הפתוח לא ניתן להגיע עם רכב, אלא בשיט שעובר דרך ימת אייסלמיר. (ימת אייסלמיר נוצרה בעקבות הקמת הסכר שסייע לייבוש הים וליצירת אזורים חדשים להתיישבות)

כאשר תגיעו אל שטח המוזיאון המקסים. תתגלה לעינכם תמונה מרהיבה של כפר דייגים מהמאה ה-19. הכפר מרושת בתעלות מים, גשרוני עץ ובתים אותנטיים ששוחזרו להפליא.

כל שנותר הוא לרדת מן הסירה - לשוטט בכפר להנאתכם, לגלות מה מסתתר בכל אחד מן הבתים ולהרגיש לכמה שעות הולנדים כפריים אמיתיים. רק אל תשכחו להצטייד עם מפה מפורטת של כפר הדייגים (המוזיאון הפתוח). במפה נמצא פירוט על כל אחד מן הבתים, בעלי המלאכה והאטרקציות.

מוזיאון בשידור חי

האווירה המיוחדת של המוזיאון הפתוח באנקהאוזן מומחשת על ידי מדריכי המוזיאון (שחקנים), לבושים על פי מיטב המסורת ההולנדית ומציגים את חייהם של ההולנדים הכפריים כפי שנראו במאה ה-19.

תוכלו לראות כיצד עובדים בעלי המלאכה השונים וגם לשאול אותם כל שאלה שעולה על דעתכם. כאשר תעברו בין בתי העיירה השונים תראו את הדייגים מתקנים את הרשתות, כמו גם מעשנים את דגי ההרינג שעלו ברשתם מוקדם בבוקר ובנוסף, תראו כיצד עובד מייצר המפרשים, כיצד כיבסו את הכביסה בעזרת קיטור, כיצד הכינו חבלים לרשתות ועוד.

במהלך הטיול בכפר תוכלו לבקר בדואר, או בכנסיה, להיכנס לבית המרקחת בו מכין הרוקח תרופות ושיקויים למיניהם, לחנות הממתקים המוכרת ממתקים צבעוניים וטעמים של פעם.

המפגש עם אנשי הכפר הלבושים בתלבושות מסורתיות ומציגים את אותם בעלי מלאכה מיוחדים יקחו אתכם חזרה בזמן אל הולנד של המאה ה- 19 בה עסקו החלוצים בדייג, חקלאות, ייבוש ים וביצות (תמיד היה קשר מיוחד בין הולנד לישראל...) בעזרת טחנות הרוח.

תלמידים, זמן להיכנס לכיתות

את הילדים שכבר הולכים לבית ספר בוודאי יעניין כיצד נראה בית ספר הולנדי לפני מאה שנה. בין בתי הכפר מסתתר לו גם בית הספר בו יראו הילדים בדיוק כיצד התנהלו שיעורים בתקופה ההיא. בנוסף ישתתפו הילדים במגוון משימות, ילמדו על גידול הצבעונים, על עבודתן של טחנות הרוח, על שיטות הדיג וההמלחה, ילמדו שיטות חליבה ולאחר מכן, כיצד הכינו את הגבינות הטעימות הנקראות גם על שמם של מחוזות בהולנד כמו למשל גבינת הגאודה.

לשחק במשחקים של פעם

אחת האטרקציות הכיפיות במקום הוא להתחפש וללבוש את הבגדים המסורתיים ולשחק במשחקי העץ של פעם. אחת התחנות במוזיאון היא משחקי עץ להרכבה, משחקים בהם שיחקו הילדים לפני מאה שנה. הילדים ייהנו לעשות לרגע הפסקה מהמשחקים בנייד של אמא או אבא ולשחק במשחקי העץ הללו אשר נמצאים בחוץ.

לטייל במרחבים הגדולים

בין בית לבית, בין מעגן סירות הדיג לכנסיה, לדואר ולבית הקפה משתרע לו שטח פתוח וגדול אשר כיף לטייל בו ולהרגיש את השלווה הכפרית בכל פינה.

אל תפספסו את המוזיאון המקורה

למרות שרבים חושבים שהאטרקציה המרכזית היא המוזיאון הפתוח, אל תפספסו את הביקור בחלקו המקורה של המוזיאון. תראו שרשרת מחסנים ישנים מהמאה ה-19 אשר הוסבו ועתה הם משמשים תפאורה ובתוכם מוצגים פרטי אספנות מיוחדים ברוח התקופה ואופי החיים של ההולנדים המקומיים. כחלק מהמוזיאון המקורה תוכלו להתרשם מספינת מפרש, ציוד דייג ועוד.

שעות פעילות

ביקור במוזיאון הפתוח החל מתחילת חודש אפריל ועד סוף חודש אוקטובר החל משעה 10:00 בבוקר ועד לשעה 17:00 אחר הצהרים. (למבקרים החל מאמצע חודש ספטמבר יש לוודא שעות מדוייקות).

המוזיאון המקורה פתוח בכל ימות השנה.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך