מולן ואן סלוטן: טחנת הרוח שהפכה למוזיאון

מוזיאון טחנת רוח - windmill museum Amsterdam

טחנות הרוח הן מהסמלים היותר מובהקים של הולנד. בדרך כלל נראה אותן בכפרים ובשטחים הפתוחים, ופחות בערים הגדולות. אבל מסתבר שאפשר גם אחרת. טחנת הרוח מולן ואן סולטן (molenvansloten), הממוקמת בפאתי אמסטרדם (לא רחוק משדה התעופה סכיפהול), פועלת עד היום ונחשבת ליחידה בעיר שפתוחה מדי יום עבור הקהל הרחב.

טחנת הרוח סולטן שוחזרה ושוקמה במהלך השנים, כאשר נקודת ההתחלה הייתה 1847. המטרה העיקרית לשמה הוקמה הטחנה היא ניקוז ושליטה על גובה המים בצד המערבי של אמסטרדם, אזור הממוקם שני מטרים מתחת לגובה פני הים. היא פועלת כיום כארגון ללא מטרת רווח, המנוהל על ידי מתנדבים.

כניסה חינם עם כרטיס  I-amsterdam 
 

מולן ואן סלוטן: טחנת הרוח שהפכה למוזיאון

ללמוד הכל על טחנות הרוח של הולנד

הדרך המומלצת לבקר בטחנה היא בצורה של סיור מודרך, במהלכו יכול להיות שגם תזכו בהדגמה של הפעלת וכיבוי הכנפיים העצומות של הטחנה. יש במתחם מספר אטרקציות שמאפשרות ללמוד על הולנד בימים עברו ולהיחשף לצדדים האמנותיים והעשירים של המדינה. ב-Coopery Museum תצפו בתצוגה אודיו-ויזואלית שמראה כיצד מכינים חביות עץ, בעוד שבחלק העליון של הטענה תלמדו על חייו ועבודתו של הצייר ההולנדי המפורסם ביותר, רמברנדט, שאביו היה טוחן. לאווירה הייחודית ולתחושה כאילו חוזרים בזמן כמה מאות שנים מוסיפות בובות שעווה, המייצגות דמויות שהופיעו בציורי רמברנדט.

סולטן עצמה מציעה לכם "טעימה מהחיים הכפריים בתוך העיר הגדולה". הכפר בן אלף השנים מתנהל במובן מסוים כמו בימים עברו. ניתן לראות עדויות לכך במבנים, במשאבת מים עתיקה שעדיין מתפקדת או בתחנת המשטרה הזעירה – הקטנה ביותר בהולנד – בה גלאי אש עתיק. בהמשך, מאחורי הבתים, יש "מוט הרחקה" מהמאה ה-18 שמסמל את הנקודה אשר פושעים שהורחקו מאמסטרדם לא יכלו לעבור אותה.

בסך הכול, מדובר בביקור מרתק עם "נגיעות של פעם", שמאפשר לכם לחוות את הולנד המסורתית – במרחק נגיעה מאמסטרדם.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך