מסלול יום באמסטרדם - 24 שעות באמסטרדם

לבקר בכל מוקדי העניין העיקריים של העיר

באירופה תמצאו אינספור ערים שהן גדולות יותר מאשר אמסטרדם, אבל ממש לא בטוח שערים רבות המציעות את אותו סדר גודל של אטרקציות. אמסטרדם מזמינה אתכם לשיטוט בן מספר ימים ברחובות היפים שלה, אותם מלוות התעלות הכל כך מפורסמות של העיר.

בגזרת האטרקציות תמצאו כאן מבנים היסטוריים חשובים, מוזיאונים, פארקים ופעילויות לכל בני המשפחה. אם מוסיפים לכך את התרבות ההולנדית העשירה, חיי הלילה התוססים (זהו אחד ממעוזי הצעירים הבולטים בעולם) והאוכל המצוין, מבינים מדוע הגעה לאמסטרדם מומלצת לכל אחד ובכל הרכב - אפילו יותר מפעם אחת. הכנו עבורכם יופי של מסלול לחקור את העיר, המתחיל ביום אחד עמוס במיוחד.

שרות למטייל באמסטרדם: בתי מלון מומלצים | הזמן כרטיסים לאטרקציות | טיסה לאמסטרדם

לרכישת סיור חוויתי בעיר אמסטרדם - בעברית >>

מסלול טיול 24 שעות באמסטרדם

אז מה עושים ב-24 שעות ראשונות באמסטרדם?

המסלול שלנו יחקור ביום הראשון שלו את כמה ממוקדי העניין העיקריים של העיר. ההתחלה שלו היא בלב ליבה של אמסטרדם, המקום שבסופו של דבר כולם מתנקזים אליו - כיכר דאם (Dam Square). הכיכר, הנמצאת במרכז ההיסטורי של העיר, היא המקום להגיע ממנו לכל נקודה שמעניינת אתכם.

במהלך שהות בת מספר ימים באמסטרדם אתם צפויים לבקר בכיכר מספר פעמים לפחות, או אפילו להתייחס אליה בתור נקודת ציון. חשוב לא פחות הוא שהכיכר היפה הזו מזמינה אתכם לשבת במהלך הטיול במסעדה או בבית קפה מהמגוון הרחב שלה, אבל קחו בחשבון שכיאה למקור תיירותי במיוחד יכול להיות די עמוס.

למרבה השמחה חלק מהאטרקציות הבולטות של אמסטרדם נמצאות ממש בקרבת מקום לכיכר דאם, כך שאתם לא צפויים לבזבז זמן או מאמצים בהגעה אליהם. מוזיאון מדאם טוסו (Madame Tussauds), המציג בובות שעווה מדהימות של ידוענים מכל התחומים, הוא אתר חובה בביקור בעיר. מי שלא ביקר במוזיאון מהסוג הזה (ולפעמים גם מי שכבר היה במוזיאון שעווה) לא יוכל לוותר על המעבר בין הבובות המושקעות וצילום מספר תמונות מסורתיות איתן. המוזיאון מציע מספר הפתעות למבקרים, דוגמת אפקטים טכנולוגיים ואורקוליים המאפיינים את חלק מהדמויות ומאפשרים בחלק מהמקרים ללמוד כיצד ה"קסם" נעשה. גם הילדים צפויים להתלהב מהידוענים שהם כן מכירים, או בעיקר מתצוגת הדמויות המגיעות אלינו היישר מתוך הסיפורים שילדי כל העולם גדלו עליהם.

מיצג במוזיאון מאדאם טוסו: ההולנדים הכפריים שהתיישבו בהולנד

מוזיאון אחר ומעניין לא פחות הוא מוזיאון ריפלי'ס - תאמינו או לא (Ripley's Believe It or Not), גם הוא חלק מרשת מוזיאונים בפריסה עולמית. המוזיאון מציג מגוון עצום של פריטים ומוצגים שלא חשבתם שיכולים להיות חלק מעולמנו, אבל כולם אמת לאמיתה: שיאים שנשברו, פריטים בעלי תכונות ייחודיות ועוד. המוזיאון מציע הסברים מעניינים על כל אחד מהפריטים הפזורים בו, כך שאפשר לשקוע לסיפורים המקיפים אותו ולא להרגיש איך שהזמן עובר.

ארמונות, כרכרות.. וקניות

הארמון המלכותי של אמסטרדם (Royal Palace of Amsterdam), הממוקם ממש בלב כיכר דאם, הוא מבנה נוסף שלא תוכלו להתעלם ממנו. הוא שימש בתחילת דרכו, אי שם במאה ה-17, כבניין העיירה של אמסטרדם. כיום הוא אחד מבין שלושה ארמונות מלכותיים המשמשים את משפחת המלוכה ההולנדית, בו היא מארחת אירועים או מבקרים מפעם לפעם. לאחר שיפוץ מקיף שעבר הארמון לפני כעשור, הוא מזמין את התיירים אליו עוד יותר. ניתן לעשות זאת במסגרת סיור מודרך בחלקים הפתוחים של הארמון, המשמשים בחלקם גם כמוזיאונים.

סיור בחדרי הארמון המלכותי של הולנד

ממש מאחורי הארמון תמצאו את קניון מאגנה פלזה, מרכז קניון בן שלוש קומות שהוקם במאה ה-19 ושהיה בתחילת דרכו בית הדואר המרכזי של העיר. לפני כשניים וחצי עשורים הוא הוסב למרכז קניות עצום וגם יוקרתי, בו חנויות של מיטב מותגי האופנה, חנויות מעצבים, חנויות צעצועים, מסעדות, בתי קפה ועוד. זהו גן עדן עבור חובבי השופינג, בו גם מי שאינו מגדיר עצמו כחובב קניות מושבע יוכל להעביר מספר שעות בכיף.

כדי לחקור את אמסטרדם בצורה המסורתית ביותר שיש, וגם ליהנות מכל רגע תוך כדי, נעלה על כרכרה הרתומה לסוסים. זוהי אטרקציה קסומה שתדבר במיוחד לילדים או לזוגות מאוהבים. הסיור בכרכרה עובר בין כמה מהנקודות המעניינות באמסטרדם וכולל קבלת הסברים, סיפורים ואנקדוטות שרק המקומיים מכירים.

חוקרים את רחובות אמסטרדם

לאחר הביקור בכיכר דאם ובאטרקציות המדברות אליכם ביותר (ניתן להקדיש לכך בכיף חצי יום לפחות), נמשיך לטיול רגלי בן כשעה ברחובות אמסטרדם. אפשר פשוט "ללכת לאיבוד" ברחובות היוצאים מכיכר דאם, לשבת במסעדה או בבית קפה או אפילו לבקר בקופי שופס, כי בכל זאת זהו חלק מה-DNA של העיר.

במהלך ההליכה הרגלית הנעימה תוכלו לחזק את ההיכרות שלכם עם העיר ולהיטמע באווירה הייחודית שלו. כך למשל תלכו בלי שכלי רכב רבים מאיימים לדרוס אתכם, תוך שהם מוחלפים כמובן ברוכבי האופניים המזוהים כל כך עם אמסטרדם.

בסוף המסלול נגיע לכיוון התחנה המרכזית של אמסטרדם, משם נצא לאטרקציה הבאה: שייט תעלות (Canal Cruises in Amsterdam) קסום בתעלות העיר, פעילות אשר מי שלא מסמן עליה "וי" מפספס את אחד מסימני ההיכר של אמסטרדם. במהלך השייט תוכלו לראות את הבתים ומבנים היפים (כולל מספר מבנים חשובים) הנמצאים ממש על קו המים, הן באזור המרכזי והן באזורים מרוחקים יותר: חלק מהסירות מגיעות למשל עד למבנה היפה, דמוי האונייה העומדת לטבוע, של מוזיאון המדע נמו.

השייט יאפשר לכם לעבור מתחת לכמה מהגשרים הרבים המקיפים את העיר, חלקם בעלי אלמנטים עיצוביים ייחודיים, ולקבל הסברים תיירותיים על כל מה שחשוב לדעת. זוהי נקודת תצפית מצוינת - וגם שונה - על אמסטרדם והיופי שלה. אם השייט מתקיים בשעות הערב, תזכו למראות יפים לא פחות של העיר, שמקבלת פתאום אופי אחר. לכן מצלמה היא בגדר חובה במהלך השייט.

לרכישת סיור חוויתי בעיר אמסטרדם - בעברית >>

שייט בתעלות הקסומות של אמסטרדם

איך אפשר בלי החלונות האדומים?

בערב נצא לחקור את רובע החלונות האדומים (Red Light District), שמופיע בכל רשימה של האתרים שאסור לפספס באמסטרדם - ובצדק גמור. הרובע, ששמו הרשמי הוא דה ואלן, מתחבר לצדדים הפרועים והדי מפורסמים של אמסטרדם, כמו גם לחיי הלילה העשירים המזוהים איתה.

רובע החלונות האדומים מתפרס על פני כ-6,500 מטרים רבועים ומתכתב עם ההיסטוריה של אמסטרדם בפרט והולנד כולה, שהייתה בין המדינות הראשונות במערב שהגדירו את המקצוע העתיק בעולם כמקצוע חוקי. מקור שמו הוא בגוון המאפיין את חלונות הראווה.

חשוב להדגיש שהרובע עבר בשנים האחרונות מתיחת ויש הרבה מה לעשות בו. במהלך ביקור ברובע תיחשפו להיסטוריה שלו ולמספר רב של סיפורים שמסבירים מדוע הוא מפורסם כל כך. בנוסף לכך כולל הרובע חנויות מכל הסוגים, מסעדות, בתי קפה ומספר מבנים היסטוריים חשובים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך