חופשה זוגית באמסטרדם: לטייל באחת הערים היפות באירופה

טיול רומנטי באמסטרדם

זה התחיל עם הרצון הדי ברור שלי - מי שרואה עצמו בתור בעל מפנק ומשקיע - להפתיע את אשתי. ניסיתי לחשוב על המתנה המושלמת, ואז זה הכה בי: סוף שבוע רומנטי. רק אני והיא, בלי הילדים, העבודה או כל מחויבות אחרת. התחלתי לחשוב על היעד. בסוף החלטתי החלטה שנראתה לי בסופו של דבר כמעט מובנת מאליה. סוף שבוע באמסטרדם.

הזמנתי מלון במיקום המרכזי ביותר שיש בעיר, הלא הוא כיכר דאם. מכיוון שידעתי שאנחנו רוצים  להתפנק, בחרנו במלון בוטיק שהביקורות לגביו היו מצוינות. כשהראיתי לה את כרטיסי הטיסה היא קפצה משמחה, נישקה וחיבקה אותי. יצאנו לדרך.
 

חופשה רומנטית באמסטרדם

יום חמישי - להכיר את אמסטרדם

נחתנו ביום חמישי בנמל התעופה ספיכהול. לאחר האיסוף המהיר של המזוודות הגענו לעיר עצמה לקראת שעות הצהריים. התארגנות קצרה במלון ויצאנו ליעד הראשון. עשינו את דרכנו לתחנה המרכזית של אמסטרדם, משם יצאנו לשייט תעלות רומנטי.
מי שלא התנסה בשייט תעלות באמסטרדם לא חווה את הרומנטיקה במרכזה. השייט נמשך למעלה משעה ועובר בין גשרים מדהימים, תעלות המים המפורסמות כל כך של העיר והמבנים המרשימים לאורך הדרך. החוויה עצמה היא מרגיעה ושלווה - מרגישים כאילו העיר מחכה רק לנו שנגלה אותה - והמראות שנשקפו מהסירה עוצרי נשימה.

אחר הצהריים "הלכנו לאיבוד" בהליכה רגלית ברחובות הצרים שהובילו אותנו לכיכר דאם, המקום בו הכל קורה בעיר. התיישבנו לארוחה מפנקת במסעדה אינדונזית שנתקלנו בהמלצות לגביה. האווירה הייתה רומנטית והאוכל שילב בין מנות מתובלות עם נגיעה מתוקה.

בערב חקרנו את רובע החלונות האדומים, שאי אפשר באמת להיות בעיר בלי להגיע אליו (לא משנה אם אתם רווקים או זוגות). התרשמנו מהמראות ולמדנו מדוע האזור נקרא כך: בהיותה עיר נמל, לא מעט ספנים הגיעו לאמסטרדם במהלך השנים כדי להשתחרר וליהנות בחברתן של נשים. הנשים הפנויות נהגו להדליק פנס אדום בכניסה לבית, כשהמשמעות היא "אני פנויה".

יום שישי - אחלה מוזיאונים

לאחר יום עמוס בחוויות התחלנו את היום השני. הפעם המטרה שלנו הייתה להיחשף לעושר התרבותי של אמסטרדם. הגענו לרובע המוזיאונים, בו כמה מהמוזיאונים המומלצים באירופה. בהיותנו חובבי אמנות החלטנו לבקר במוזיאון ואן גוך. כשהגענו למוזיאון ונכנסנו ישר. חייכנו. זה לא שהוא היה ריק מתיירים, ממש לא. אלא שאנחנו רכשנו מראש כרטיסים דרך האינטרנט, שגם מקנים דילוג על התור. אנחנו מניחים שחסכנו כאן כמה שעות טובות, זמן יקר מאד ביעד כה עמוס באטרקציות. המוזיאון עמד בכל הציפיות שלנו, עם כמה מהיצירות הבולטות בהיסטוריה של האמנות.

לאחר מכן עשינו את הדרך הדי קצרה (כ-15 דקות הליכה בלבד) למרכז המבקרים של הייניקן, שם למדנו על אופן ההכנה של הבירה ההולנדית המפורסמת ולגמנו ממנה לא מעט. גם כאן דילגנו על התור בזכות הזמנה מוקדמת של כרטיסים. היעד הבא שלנו היה השוק הצף של אמסטרדם, אחד המקומות האהובים על זוגות המטיילים בעיר. הסיבה היא שהשוק מציע אינספור פרחים, בשלל צבעים, כשהייחוד כאן הוא שהחנויות הן על גבי סירות הצפות על המים. זו הייתה ההזדמנות לקנות זר לאהובתי.

משם התוודענו לנקודה היהודית הבולטת כל כך של אמסטרדם. ביקרנו בבית הכנסת הפורטוגזי ובמוזיאון היהודי. שמחנו לשמוע שבמוצאי השבת עומד להיערך קונצרט מוזיקה, רכשנו זוג כרטיסים וחיכינו בסבלנות למחר בערב.

השלט המפורסם איי אמסטרדם בכיכר המוזיאונים

יום שבת - האטרקציות של אמסטרדם

יום שבת הוא זמן למנוחה? לא באמסטרדם. התעוררו מוקדם ויצאנו לשוק אלברט קופ המפורסם, בו המוני דוכני רוכלים שמציעים הכל מהכל: בגדים במחירים זולים, גבינות הולנדיות משובחות, וופל הולנדי חם וטעים במיוחד (סטרופוופל) וגם מזכרות. נהנינו מהמראות, הריחות והטעמים. כמובן שרכשנו כמה פריטים הביתה.

משם שמנו פעמינו לאתר המפורסם ביותר באמסטרדם, בית אנה פרנק, בו החוויה הייתה מצמררת ולא השאירה את העיניים שלנו יבשות. המשכנו להסתובב באזור של כיכר דאם - מקום שלא נח לרגע - וביקרנו במספר מוזיאונים נוספים. מוזיאון מדאם טוסו גרם לנו להתפעל מדמויות השעווה ולהשתטות קצת בתמונות שצילמנו. המשכנו במוזיאון "ריפליס תאמינו או לא" בעל הפריטים שקשה לתפוס שהם אמיתיים, ואז בארמון המלוכה. הזמנת הכרטיסים המוקדמת בחלק מהמקומות חסכה לנו הרבה זמן.

בערב הלכנו לקונצרט בבית הכנסת הפורטוגזי, החוויה בה המוזיקה מציפה את חלל בית הכנסת היא מדהימה, אפילו שמיימית. משם המשכנו יד ביד ומחובקים, לצד תעלות המים שמציגות תפאורה מהסרטים. חתמנו יום מופלא באחת המסעדות.

יום ראשון - טחנות הרוח והכפרים ההולנדים

יום ראשון הגיע, והחלטנו לצאת לסיור מחוץ לאמסטרדם כדי לראות את מה שמכונה "הולנד האמיתית". ביקרנו בכפר זאנסה סכאנס ובכפרי הדייגים וולונדם ומרקן. למדנו על אורח החיים המקומי, ראינו הרבה טחנות רוח בדרך, טעמנו הרינג מסורתי וקנינו גבינות הולנדיות מהמשובחות שנתקלנו בהן.

יום שני  - שופינג באמסטרדם

יום אחרון בטיול וזמן לסגור חשבון במלון. כדי לצאת עם עוד כמה מזכרות מטיול מופלא יצאנו לשופינג קצר במרכז הקניות Magna Plaza הסמוך לכיכר דאם. את הטיול חתמנו עם הצ'יפס ההולנדי האמיתי והמפורסם כל כך, שהשאיר לנו טעם של עוד. כמו כל הטיול.

בצהריים יצאנו לסכיפהול, בדרך הביתה.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך