שיחון בהולנדית

בהולנדית זה נשמע אחרת

כתייר דובר אנגלית, ספק אם תהיה לך בעיה ולו הקטנה ביותר להסתדר באמסטרדם והולנד. אמסטרדם היא עיר מעורבת של כ-150 לאומיים שונים ולכן כ- 90% מתושבי אמסטרדם והולנד דוברים אנגלית, גרמנית וצרפתית ברמה טובה. אך יחד עם זאת שווה לעשות הכרה עם השפה ההולנדית, לראות כיצד הוגים את האותיות וכן לקרוא על מאפייני הנימוסים וההליכות שהם חלק מתרבות השפה המקומית.

שיחון בהולנדית למטיילים באמסטרדם - הולנד

מקור השפה ההולנדית

השפה ההולנדית היא שפה אירופאית, אשר דומה מאוד לשפה הגרמנית. אך יחד עם זאת שונה במספר נקודות חלקם בהיגוי חלק מהאותיות וחלקם במילים בעלות משמעות שונה. ממידע באתר האינטרנט של הממשל ההולנדי, ברחבי העולם ישנם כ-23 מיליון אנשים שדוברים את השפה ההולנדית, מרביתם מתרכזים בהולנד ובלגיה.

הגיית האותיות 

בישראל מלמדים בבתי הספר בנוסף לשפת האם (עברית), גם ערבית ואנגלית. לכן, כשנגיע להולנד וניתקל באותיות לועזיות, האינסטינקט הראשוני שלנו יהיה לנסות ולקרוא את המשפט כפי שאנו קוראים באנגלית אך לצערנו ההולנדים יתקשו מאוד להבין אותנו.

זאת הסיבה שהיגוי האותיות בשפה ההולנדית נשמע אחרת, לדוגמא : האות הלועזית G, נהגית על ידינו כ- ג'י, אך בהולנדית הוגים אותה כ- כ', העיר חיטהורן (Giethoorn).

אותיות נוספות שהוגים אותם שונה בשפה ההולנדית הם : האות W שנשמעת כמו האות V, ובהולנדית האות V  נשמעת כמו F, האות S שנשמעת בהולנדית כמו Z ועוד.

נימוסים והליכות

נימוסים, הליכות והתנהגויות הם חלק מכל שפה שקיימת בעולם, גם בהולנדית, מדובר בהבנת מצבים ומפגשים חברתיים. בניגוד לשפה הכתובה את כללי ההתנהגות יהיה לנו הרבה יותר קל להבין ולהפנים מאשר את השפה הכתובה. להלן מספר דוגמאות :

שנפגשים בהולנד עם הולנדיים מקומיים - (שמוכרים לנו קודם המפגש). אם זה דרך רשת חברתית, שיחות טלפון וכד', מקובל במקום ללחוץ יד להתנשק שלוש פעמים על הלחי.

שאתם אוכלים במסעדה, אל תתפלאו אם המלצר לא ניגש לאסוף את הצלחת שלכם מיד שסיימתם את האוכל. בהולנד נהוג להוריד את הכלים רק שכל האנשים מסביב לשולחן סיימו לאכול.

במסעדות בהולנד לא מקובל לארוז את האוכל שנשאר ולקחת הביתה או למלון. גם אם אתה שבע ועל הצלחת נשאר חלק גדול מהמנה שהזמנת. אתה יכול ללכת אבל האוכל - יישאר על הצלחת במסעדה.

המילה הפופולארית ביותר בפאבים ההולנדים היא : פרוסט שמשמעותה לחיים בהולנדית.

הולנד מדינה בינלאומית

בהולנד קל מאוד להסתדר עם שפה, ההולנדים דוברים אנגלית, גרמנית וצרפתית. המקומיים מאוד סבלניים ואדיבים, הם תמיד מתנדבים לסייע בתרגום להולנדית במידת הצורך. בעלי הטלפונים החכמים יכולים להשתמש בממשק של גוגל טרנסלייט
 

 

כתבות שאולי יעניינו אותך