אמסטרדם חוויה קולינרית

מסעדות שף שאסור לפספס

כל המעוניין לצאת לטיול קולינרי חובק עולם יכול להסתפק בטיול באמסטרדם במקום לצאת למסע על פני הגלובוס. החוויה הקולינרית באמסטרדם היא מופלאה. ניתן למצוא בה מסעדות המגישות מאכלים אסייתיים, דרום אמריקאים, אירופאים, מזרח תיכוניים וגם כאלה המגישים ממיטב המטבח ההולנדי.

ברחבי אמסטרדם פזורות גם מסעדות שף רבות. לכל מסעדת שף יש את סגנון הבישול שלה ואת המאכלים עליהם מושם דגש אך בכל מקרה מדובר על מסעדות אשר מקפידות על עבודה עם חומרי גלם טריים ביותר והסועדים בהן מתענגים על כל ביס.

הבאנו בפניכם מספר דוגמאות למסעדות שף מופלאות, חלקן גם בעלות עיצוב ואוירה מיוחדים במינם.

מסעדת שף איטלקית באמסטרדם

De kaz:

זוהי מסעדת שף אורגנית אשר בזמן הישיבה בה מתנתקים לחלוטין מהעיר וחשים בלב הכפר. מבנה המסעדה עצמו מזכיר חממה בשל קירות הזכוכית וגג הזכוכית שלו. דרך הקירות השקופים ניתן לראות את החממות והשדות השייכים למסעדה אשר מהם נקטפים מדי יום הפרודוקטים שירכיבו את התפריט לאותו יום. גן עדן לחובבי האוכל הצמחוני. המנות הן צבעוניות והכי חשוב- טריות הישר מן השדה.

d' Vijff Vlieghen:

תשעה חדרי אוכל הפזורים על פני חמישה בתים צפים. המסעדה נחשבת לאחת המסעדות המוכרות ביותר באמסטרדם. לכל חדר בה ישנו הייחוד שלו. ישנו חדר רמברנדט ובו ארבעה תחריטים של האמן ההולנדי המוכר, חדר זכוכית, חדר הדפסים ובו מפות עתיקות.

עיצובם של כל החדרים הוא מיוחד במינו וכל אחד מהם מהווה תפאורה נפלאה לארוחה רומנטית. מעבר לעיצוב המרתק, המסעדה בראשותו של השף רנה קרמר מגישה מנות מהמטבח ההולנדי בהן ניתן לראות שדרוג וחידוש של המנות המסורתיות.

ישנו מגוון רחב של דגים ופירות ים כמו גם בשרים, סלטים וקינוחים. המנות מתבססות על מוצרים הולנדים אורגנים, גבינות איכותיות, ירקות ופירות טריים המוגשים בהתאם לעונה.

A la ferme:

מסעדה צרפתית בסגנון כפרי הנמצאת באזור פייפ. הארוחה במסעדה נותנת את התחושה שהתנתקתם לרגע מאמסטרדם והנה אתם בפריז או באזור כפרי בצרפת. המסעדה מגישה מגוון רחב של פירות ים: שרימפסים, צדפות ועוד בתוך רטבים טעימים ועדינים, מנות דגים מעניינות, בשרים, גבינות בטעמים כמו שרק גבינות צרפתיות יכולות להיות, קינוחים ויינוות כפי שרק מסעדה צרפתית יכולה להציע.

מסעדת ורמיר:

מסעדה בעלת שני כוכבי מישלן אשר עושה שימוש בחומרי גלם הולנדים אופייניים כמו סלק, פירות ים ודגים. חומרי הגלם האהובים עלל השף כריסטופר ניילור, השף הראשי במסעדה הוא ירקות ועשבי תיבול עימם הוא עושה שילובים ומוציא מנות נפלאות. המסעדה מעוצבת בסגנון קלאסי עם נברשות התלויות מעל ותמונות על קירות המסעדה. ירקות המשולבים בתוך מנות של בשרים, דגים ופירות ים הן המנות המוגשות במסעדה וכמובן גם קינוחים משובחים עם פירות, גבינה, שוקולד וטעמים נוספים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך