הפארק הלאומי של הולנד - Nationaal Park De Loonse en Drunense

דה הוחה פלואה: אופניים לבנים, טבע ואמנות

רוצים לחוות טבע, ספורט ואמנות ביום אחד? רוצים לנצל יום שמש יפה? הפארק הלאומי של הולנד במחוז צפון בראבנט הוא מקום מצויין לכך והוא נמצא בסך הכל במרחק של כשעה נסיעה מאמסטרדם. הפארק הלאומי דה הוחה פלואה מאגד בתוכו טבע הכולל נופים משתנים, שבילים מסודרים לרכיבה על אופניים ולהליכה וגם אמנות - בתוך הפארק ישנם שלושה מוזיאונים כשבמפורסם שבהם ישנן יצירות אמנות של אמנים ידוע שם.

טיול לפארק הלאומי של הולנד (Nationaal Park De Loonse en Drunense), היא חוויה נפלאה לכל המשפחה ואתנחתא קלה מכל הפארקים שעמוסים במתקני  שעשועים. זאת הזדמנות נהדרת לשנות את אווירת האטרקציות להקדיש יום אחד לפארק הלאומי של הולנד שהוא חלון הצצה לנוף וטבע של ארץ השפלה.

שרות למטיילבצפון בראבנט: בתי מלון מומלצים בצפון בראבנט | הזמן עכשיו רכב שכור בהולנד
 

הפארק הלאומי של הולנד | צילום: דן אורן

לרכוב על אופניים לבנים

הפארק הלאומי ידוע גם בשם פארק האופניים הלבנים. כאשר תגיעו אל הפארק תוכלו להחנות את הרכב בכניסה, לשכור אופניים ללא תשלום ולהתחיל לדווש לכם בכיף. הפארק כולל 42 ק"מ (ממש מרתון...) של שבילי רכיבה העוברים בין נופים משתנים: דיונות חול זהובות, ביצות סבוכות ויערות.

הנופים המשתנים הופכים את הפארק למקום אידיאלי לחובבי טבע שיוכלו לראות בו בעלי חיים רבים וצמחיה משתנה: צבאים, מכרסמים ובעלי חיים קטנים, עופות דורסים, ציפורי שיר, קרפדות ועוד.

הצמחייה בפארק הלאומי של הולנד כוללת עצים גבוהים באזורים המיוערים, צמחי מים וגם צמחים המצליחים לצמוח בין חולות הדיונות. אין כמו לרכוב יחד כל המשפחה ולגלות מדי פעם סנאי חמקמק שחוצה את הדרך או איילה עם העופרים שלה בין העצים.

פעילויות לילדים

הילדים שלכם חובבי טבע מושבעים והטיול עמכם אינו משביע את סקרנותם? ברחבי הפארק מתקיימים סיורים לילדים הכוללים פעילויות שונות להכרת הטבע שבו: זיהוי קולו של הינשוף, בניית קנים מעץ עבור הציפורים השונות ועוד.

מוזיאונים בלב הפארק

אחד מבני המשפחה (או יותר) חובב אמנות? כאן תוכלו לבקר בשלושה מוזיאונים! המפורסם ביותר שבהם הוא מוזיאון קרולר מולר על שמו של אנטון קרולר אשר העניק למדינה את שטח הפארק.

במוזיאון מוצג אוסף היצירות הענק שאספה אשתו במשך השנים (בעוד הוא יוצא לציד- אין ספק שכולם הרוויחו מהקמת הפארק במקום...) במוזיאון ישנן יצירות של ואן גוך, מונדריאן ואמנים רבים נוספים.

בנוסף, בסמוך למוזיאון ישנו גן פסלים ענק, מהגדולים שישנם באירופה. מוזיאון שני, המוזיאונדר הוא מוזיאון תת קרקעי הלוקח אתכם אל עומקו של כדור הארץ כשבדרך תפגשו שורשי עצים עתיקים, סלעים ובעלי חיים החיים מתחת לאדמה.

התמצאות ומידע למבקרים

לפארק הלאומי של הולנד שש כניסות, בכל כניסה חניון לרכבים, הכניסה למבקרים מותרת משעת הזריחה ועד לשעת השקיעה. בקיץ שהשקיעה היא בשעת לילה מאוחרת - ניתן לבקר בפארק כחלק מפעילות לילית.

בפארק מקומות ישיבה מסודרים בהם ניתנת האפשרות לעשות פיקניקים, לנוח ולשחק. ההולנדים מנצלים כל יום שמש להגיע לפארק, לרכב על אופניים, להשתזף ולטייל בטבע. והדבר מומלץ גם לתיירים שיוכלו לחוות את המפגש עם המקומיים.

רכיבה על אופניים מותרת בשבילים המיועדים, שמשמשים גם נכים בכיסאות גלגלים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך