פארק הקופים אפנהול - Apenheul

לטייל ביער בין קופים

פארק הקופים אפנהול (Apenheul Primate Park) במחוז חלדרלנד הולנד הוא גן חיות שלם המוקדש כולו למשפחה המורחבת של הקופים (קופאים) הכוללת גם קיפופים קטנים למיניהם, למורים ועוד חברים ממשפחת הפרימטים.

השיטוט ברחבי פארק הקופים אפנהול הוא כמובן חוויה קסומה ומשעשעת, כצפוי ממפגש עם קופים מצחיקים וסקרנים. הם רגילים לבני אדם (הם מכירים לא רע את בני הדודים שלהם...) ומתנהגים בטבעיות ואף יודעים כי הם בעלי המקום ולא המבקרים ולכן מרשים לעצמם להתעניין לא מעט, כולל לפתוח את התיקים לאורחיהם... לכן כדאי להשאיר תיקים בלוקרים שבמקום ולקבל תיקים מיוחדים שהקופים אינם מסוגלים לפתוח. מעבר לכך הם ידידותיים מאוד, לא מזיקים כלל ומסבירי פנים לאורחיהם.

מקופים קטנטנים ועד קופי אדם גדולים

פארק הקופים אפנהול הוא מקום גדול וכולל סביבות מחיה שונות על מנת לדמות עבור כל  קוף את בית גידולו בטבע. חלק גדול מהפארק הוא אזור מיוער המתאים למשל לגורילות החיות ביערות אך גם כולל שטחים פתוחים ומקורות מים בהם יכולים הקופים לטבול ולהשתעשע.באזור המיוער פרוש גשר עץ בין העצים.

זוהי חוויה מרתקת לטייל בין העצים ולראות את הקופים באזור בו הם מבלים חלק גדול מחייהם- במרומי צמרות העצים כשהם עוסקים בחיים חברתיים, אוכלים פירות, משחקים ונהנים מהחיים...

במיוחד לא כדאי להחמיץ את שעת ההאכלה בה יעזבו לרגע כל הקופים את עיסוקיהם וגם אתם פחות תעניינו אותם. הם יתרכזו באדם אחד בלבד- המטפל שבא להאכיל אותם. זה גם הזמן בו תוכלו גם לשמוע מסיפוריהם האישיים והמרתקים של המטפלים.

פארק הקופים אפנהול הולנד

פעילויות רבות ושפע של ירוק

פארק אפנהול שוכן בליבו של פארק ברגנבוס ((Berg en Bos הקסום שליד העיר אפלדורן במחוז גנדרלנד, כ- 100 ק"מ דרומית מזרחית לאמסטרדם. פארק אפנהול הוקם בתחילת שנות השבעים ובכך מהווה גן חיות ראשוני וחלוץ בסגנונו.

הפארק חלוץ בתפיסת העולם שגני חיות נועדו לתת לחיות חיים טובים יותר וגם בכך שהוא מתמקד במשפחת בעלי חיים מסויימת. ניתן לראות בפארק אפנהול מבחר גדול מאוד של קופים- יותר מ- 30 מינים, מהקופים הזעירים שישנם ועד לגורילות הנחשבות לגדולות בעולם.

בנוסף, הפעילויות הרבות שישנן לילדים, הסיפורים המרתקים, וכמובן הפארק היפהפה והירוק שבימי שמש חמים  נותן צל, הופכים את פארק אפנהול למקום מלא קסם אשר מבוגרים וילדים כאחד יעבירו בו שעות מלאות בהנאה

 

כתבות שאולי יעניינו אותך